העיתונאי מעכו מתריע: "בפעם הבאה הפרעות יגיעו גם למרכז הארץ"

    אייל ראובן No Comments on העיתונאי מעכו מתריע: "בפעם הבאה הפרעות יגיעו גם למרכז הארץ"

    העיתונאי יאיר קראוס בשיחה עם 'קול חי' על פרעות ערביי ישראל: הם ניצחו בפרעות שנה שעברה והם יודעים שיהיה סיבוב נוסף והם ינצחו כי המדינה לא מטפלת בהם. בפעם הבא זה יתפוצץ גם במרכז הארץ ולא רק בערים המעורבות. אנשים לא מבינים שבמאי 21 נפתחה מלחמת העצמאות. מי שישלמו בחייהם של ההחלטות האלה והרפיסות של המשטרה זה הציבור"

    צילום: פלאש 90
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי יאיר קראוס, תושב עכו שעוסק רבות בנושא הטרור הלאומני ופרעות הערבים בערים המעורבות שוחח עם איתי גדסי במהדורת הבוקר (שלישי). בפתח הריאיון הוא התייחס לאירוע בכפר מסריק במהלך השבת: "במקרה הזה הם התעסקו עם הקיבוצניקים, עם הקבוצה הישראלית הלא נכונה. אבל הם עושים דברים כאלה כל הזמן ומתעדים את עצמם וזה לא זוכה להד תקשורתי בדרך כלל".

    קראוס מתריע כי "כאשר מערכת המשפט לא מבחינה בין טוב לרע ומגלה יום אחר יום הבנה וסלחנות כלפי הפורעים הערבים ולא דואגת לעמוד על הריבונות הישראלית – אנחנו מגיעים למצב הזה".

    הוא הדגיש: "הם לא אזרחים ישראלים. הם בעלי הבית, הם שונאים, אלימים. הם ניצחו בפרעות שנה שעברה והם יודעים שיהיה סיבוב נוסף והם ינצחו כי המדינה לא מטפלת בהם. בפעם הבא זה יתפוצץ גם במרכז הארץ ולא רק בערים המעורבות. במאי 21 נפתחה מלחמת העצמאות ואנשים פשוט לא מבינים את זה".

    עוד הוסיף קראוס: "אנחנו רואים את השופטים שוב ושוב מגלים אמפתיה בצורה מבישה והתפקיד שלי זה לספר מי הם אותם שופטים שבוחרים בצד הלא נכון. הסעיפים שמגישים נגדם את כתבי האישום אלה סעיפי גזענות וביהמ"ש העליון כבר החליט בעבר שיש להטיל ענישה מחמירה על אותם פורעים מתוך הבנה של חומרת הדברים, אבל אין הפנמה".

    "מי שמתמודד עם ההשלכות האלה זה אנחנו. מי שישלמו בחייהם של ההחלטות האלה והרפיסות של המשטרה זה אנחנו הציבור", ממשיך ומתריע עיתונאי 'מקור ראשון'.

    לדבריו "גם בתקשורת אנחנו רואים את הגישה הזו שלא לתחקר את הלינצ'ים ההמוניים ואת המסע הרצחני המטורף הזה. יש מספיק עיתונאים שהמוות של מוסא חסונה מטריד אותם יותר".

    לסיום, אמר קראוס: "התקווה היא שנתעורר כי אנחנו במדרון חלקלק שאין ממנו דרך חזרה. רואים את אובדן הריבונות ושיש פה אזרחים שמרגישים בעלי הבית כי אנחנו לא מנהלים פה מדינה".



    0 תגובות